Krijg je bezoekers op je website, maar blijft de conversie achter bij je verwachtingen? CRO is een proces dat wij inzetten om de gebruikerservaring op een website of webshop te verbeteren, met als doel meer conversie te realiseren. Naast een sterk design kijken we ook naar wat het beste is voor de conversie. Het is daarbij een manier van denken waarbij we niet blind vertrouwen op ons onderbuikgevoel, maar werken op basis van data en inzichten.
Conversion Rate Optimization (CRO) is het proces van het optimaliseren van de gebruikerservaring (UX) om de conversie te verhogen. Dit gaat verder dan visuele aanpassingen; het draait om het verbeteren van de website functionaliteit en het wegnemen van obstakels voor bezoekers. Het doel is om je bezoekers gemakkelijk de gewenste actie te laten ondernemen, zoals een aankoop, een formulier invullen of zelfs het schrijven van een review.
Om CRO effectief in te zetten, beginnen wij met het analyseren van de huidige prestaties van jouw website. Hiervoor maken we gebruik van webanalyse en heatmap tools. Zo krijgen we inzicht in waar bezoekers mogelijk vastlopen. Op basis van deze analyses zien we verbeterpunten en testen we veranderingen via A/B-testen. CRO is voor ons een doorlopend proces; daarom blijven we de websites van onze klanten monitoren en passen we deze continu aan om de prestaties te optimaliseren.
CRO design is een methode om meer uit je websiteverkeer te halen. Door het gedrag van je websitebezoekers te analyseren en te optimaliseren, verhoog je zowel de gebruikerservaring als de klanttevredenheid wat uiteindelijk zal leiden tot een hogere conversie.
Ontdek hoe wij met CRO jouw conversies kunnen verhogen. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar een geoptimaliseerde website!